Tijd Orlando (6 uur vroeger)

• 11jun

Na een redelijk rustige nacht in het Omni Jacksonville werden we rond 7.30 uur gewekt door een harde klop op de deur. Ons drinken was afgeleverd, dus dat haalden we snel de kamer binnen. Daarna even pukkeltjes tellen bij Anthonie en jawel de hoeveelheid was behoorlijk toegenomen en van een aantal de omvang ook. Gelukkig leek hij nog nergens last van te hebben. Dus toch maar ons plan om naar de Budweiser fabriek te gaan.

Eerst nog even brunchen bij het Waffle House en daarna door naar de fabriek. Hier worden alle dagen van de week gratis rondleidingen gegeven. Als “echte” Hollanders moesten we hier dus wel naar toe gaan. We moesten nog even een half uurtje wachten totdat de volgende tour, maar de mensen om ons heen hebben zich vermaakt met “cute” Anthonie en met het luisteren naar ons Nederlandse gebrabbel. Al met al was het half uurtje wachten snel voorbij.

In de wachtruimte stond een vitrine met verschillende soorten bier en andere alcoholische dranken die door Budweiser worden gemaakt. De rondleiding was erg interessant ondanks dat we niet alles hebben begrepen. Het belangrijkste wat merkbaar was, was dat de brewmasters erg trots zijn op hun werk. Dat mag ook wel wanneer “jouw bier” een marktaandeel heeft van 75% in Florida.

Ook het stukje geschiedenis was erg leuk om te zien. Vooral de manier waarop reclame werd gemaakt. Een bierflesje met een muntje onderin en zodra dat muntje werd verzilverd, was het 2e biertje gratis. Verder werd er nog aandacht besteedt aan het transport van het bier. De wagens met de paarden rijden nu nog rond en tot slot kwam uiteraard ook nog de drooglegging aan de beurt en wat de fabriek allemaal geproduceerd heeft om maar te kunnen overleven.

Aan het einde van de tour konden we veilig van achter het raam nog een kijkje nemen in de fabriek waar de flesjes worden verpakt. Tot slot werden we naar de hospitalityroom gebracht. Hier kwam het leukste van de tour, ten minste wanneer je van bier houdt. Hier mocht elke bezoeker maximaal twee biertjes gratis uitproberen. Er was keus uit 8 biertjes van de tap en daarnaast waren er nog verschillende flesjes. Helaas houden wij niet van bier, maar gelukkig was er ook frisdrank en uiteraard waren er ook de bijbehorende pretzels.

Na wat gedronken te hebben, zijn we de giftshop nog even rond geweest en daarna zijn we weer richting auto gegaan en zijn weer richting Orlando gereden. Jacksonville zelf hebben we niet heel veel van gezien. Wat we wel gezien hebben, is een deel met hoge gebouwen waaronder het hotel. Daaromheen waren veel wat opgeknapt zou moeten worden. Verder waren er een aantal hoge bruggen.

Tegen 17.00 uur waren we weer terug in Orlando en we hebben Christian verrast door nog even naar Downtown Disney te gaan. Hij had zich keurig gedragen de afgelopen twee dagen. dus hij mocht eindelijk zijn geld uitgeven bij de Legowinkel. Eerst natuurlijk nog even via de Disneywinkel waarbij elke medewerker werd geïnspecteerd of er nog wat te ruilen viel. Gisteren in St. Augustine was er een Disney-outletstore en daar had hij flink wat pinnen kunnen kopen omdat ze daar een stuk goedkoper waren. Hij had dus flink wat te ruilen.

Een aantal hidden-Mickeyseries zijn compleet gemaakt en voldaan ging de wandeling naar Legoland. Ook hier was heel veel te zien en was het moeilijk om een keus te maken wat hij zou meenemen. Toen het eindelijk gelukt was, hebben we wat gegeten en toen zijn we richting het transportation center gegaan. Eerst met de monorail naar Magic Kingdom waar we op de boot stapten die ons nogmaals naar Fort Wilderness Campingground zou brengen. Het was een heerlijk bootttochtje en daarna nog een wandelingetje over de camping voordat we bij de campingground waren.

Daar was het aanzienlijk drukker dan afgelopen keer dat we er waren, maar we hebben toch nog lekker wat marshmallows kunnen roosteren. De meningen zijn verdeeld of de witte of de roze marshmallows het lekkerste zijn, maar het was toch wel weer leuk. We hadden deze keer de schoenen van Anthonie aangedaan, dus hij kon lekker staan dansen op de muziek.

Nadat we weer vol zaten met het zoete spul zijn we weer naar de boot gegaan. Deze keer namen we de boot die zou stoppen bij Lodge Wilderness en Contemporary hotel. Aangezien de boot het eerste stopte bij het hotel waar de monrail doorheen rijdt, zijn we daar uitgestapt en hebben daar nog even wat meer Disneysfeer geproefd voordat we met de monorail weer richting het transportation center gingen.

Moe maar met weer meer leuke herinneringen kwamen we weer bij ons appartement aan. En zo eindigde weer een vakantiedag.